کد خبر:1389
پ
unnamed

ﮔﻔﺘﮕﻮﻳﻲ اختصاصی ﺑﺎ ﻭﺣﻴﺪ ﭘﻨﺎﻫﻲ

با توجه به بازتاب گسترده فیلم آخرین پژواک کوهستان ساخته آقای وحید پناهی در سطح کشور،پایگاه خبری،تحلیلی جمعیت جوانان قشقایی گفتگویی صمیمانه و اختصاصی با این هنرمند جوان قشقایی ترتیب داده است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم. ✔ ﻟﻂﻔﺎ ﺿﻤﻦ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺗﻮﺿﻴﺤﺎﺗﻲ ﺭا ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻫﻨﺮﻱ […]

با توجه به بازتاب گسترده فیلم آخرین پژواک کوهستان ساخته آقای وحید پناهی در سطح کشور،پایگاه خبری،تحلیلی جمعیت جوانان قشقایی گفتگویی صمیمانه و اختصاصی با این هنرمند جوان قشقایی ترتیب داده است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم.

ﻟﻂﻔﺎ ﺿﻤﻦ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺗﻮﺿﻴﺤﺎﺗﻲ ﺭا ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻫﻨﺮﻱ ﻛﻪ ﺩاﺷﺘﻴﺪ ﺟﻬﺖ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪاﻥ ﺑﺪﻫﻴﺪ.
ﻣﻦ ﻭﺣﻴﺪ ﭘﻨﺎﻫﻲ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺳﺎﻝ ۱۳۶۵ ﺩﺭ ﺷﻴﺮاﺯ اﺯ ﻗﻮﻡ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ و ﻃﺎﻳﻔﻪ ﻋﻤﻠﻪ ﻫﺴﺘﻢ. ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﻨﺮﻱ و ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻫﻨﺮ ﺑﺮاﻱ ﻣﻦ اﺯ ﺳﺎﻝ ۱۳۸۱ ﺑﺎ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻫﻨﺮﺳﺘﺎﻥ ﻫﻨﺮﻫﺎﻱ ﺩﺭاﻣﺎﺗﻴﻚ ﻳﺎ ﻫﻨﺮﻫﺎﻱ ﻧﻤﺎﻳﺸﻲ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ و ﺑﻌﺪ اﺯ ﻣﻘﻂﻊ ﺩﻳﭙﻠﻢ ﺗﺤﺼﻴﻼﺕ ﺗﻜﻤﻴﻠﻲ ﺭا ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺭﺷﺘﻪ ﻫﻨﺮ و ﮔﺮاﻳﺶ ﻛﺎﺭﮔﺮﺩاﻧﻲ ﺩﺭ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻩ اﺩاﻣﻪ ﺩاﺩﻡ. ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺣﺮﻓﻪ اﻱ ﻓﻴﻠﻤﺴﺎﺯﻱ ﺭا اﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﻱ ۸۲ – ۸۳ ﺑﺎ ﺷﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻓﻴﻠﻤﺴﺎﺯﻱ اﻧﺠﻤﻦ ﺳﻴﻨﻤﺎﻱ ﺟﻮاﻧﺎﻥ اﻳﺮاﻥ و ﻛﺴﺐ ﻋﻠﻢ و ﺗﺠﺎﺭﺏ ﺳﻴﻨﻤﺎﻳﻲ ﺩﺭ ﺣﻴﻂﻪ ی ﻓﻴﻠﻢ ﻛﻮﺗﺎﻩ و ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﺮﺩﻩ و اﺩاﻣﻪ ﺩاﺩﻡ. ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻲ اﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﺗﻮﻟﻴﺪﻱ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺟﺸﻨﻮاﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﻴﻠﻢ اﺳﺘﺎﻧﻲ و ﻣﻠﻲ ﺣﻀﻮﺭ ﺩاﺷﺘﻨﺪ. ﺩﺭ اﻳﻦ ﻣﻴﺎﻥ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﻫﺎﻳﻲ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺻﺪا و ﺳﻴﻤﺎ (ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﻲ) ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﻛﺎﺭﮔﺮﺩاﻥ و ﺗﺪﻭﻳﻦ ﮔﺮ ﺩاﺷﺘﻢ ﻛﻪ ﺣﺎﺻﻞ اﻳﻦ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﭼﻨﺪ اﺛﺮ ﺑﺮاﻱ ﺷﺒﻜﻪ ﻳﻚ و ﺩﻭ ﺳﻴﻤﺎ و ﻫﻤﻴﻨﻂﻮﺭ ﺑﺮﺧﻲ ﻣﺮاﻛﺰ اﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎ ﺷﺪ.

ﺟﻨﺎﺏ ﭘﻨﺎﻫﻲ ﭘﺲ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﭘﮋﻭاﻙ ﻛﻮﻫﺴﺘﺎﻥ اﻭﻟﻴﻦ ﻛﺎﺭ ﻫﻨﺮﻱ و اﻭﻟﻴﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﻫﻨﺮ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﻫﺴﺖ?
ﺑﻠﻪ، اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ اﻭﻟﻴﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ ی ﻣﻦ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﻗﻮﻡ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﻫﺴﺖ. ﺳﻮﮊﻩ ﻫﺎﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ، ﻫﻨﺮﻱ، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ، ﺳﻴﺎﺳﻲ و … ﻫﻤﻴﻨﻂﻮﺭ ﭼﻬﺮﻩ ﻫﺎﻱ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﻓﺮاﻭاﻧﻲ ﺩﺭ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﺩاﺭﻳﻢ ﻛﻪ اﺭﺯﺵ ﭘﺮﺩاﺧﺖ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻓﻴﻠﻢ و ﺳﻴﻨﻤﺎ ﺭا ﺩاﺭﻧﺪ. ﺩاﺷﺘﻪ ﻫﺎ و ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺭا ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻓﻘﻄ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻣﻲ ﺩاﻧﻴﻢ. ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﺮاﻱ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺗﻌﺮﻳﻒ و اﺟﺮا ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ و ﻣﺮاﺳﻢ ﻣﻴﮕﻴﺮﻳﻢ. و ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻣﻲ ﺑﺎﻟﻴﻢ. ﻫﻤﻪ اﻳﻦ ﻫﺎ ﺑﺎ اﺭﺯﺵ ﻫﺴﺘﻨﺪ. اﻣﺎ ﺧﺐ ﻣﺎ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ اﺯ ﺩاﺷﺘﻪ ﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﻣﻂﻠﻌﻴﻢ. ﺩﺭ ﻋﻴﻦ اﺭﺯﺷﻤﻨﺪ ﺑﻮﺩﻥ اﻳﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎ ﺑﺮاﻱ ﺣﻔﻆ ﺩاﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮاﻱ اﺷﺎﻋﻪ و اﺭاﻳﻪ ﺁﻥ ﭘﺎ ﺭا ﻓﺮاﺗﺮ ﮔﺬاﺷﺖ و ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎﻱ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻱ ﻭﺭﻭﺩ ﻛﺮﺩ. ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻣﻠﻲ و ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﻲ. ﺗﺎ ﺩﻳﺪﻩ و ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺤﺎﺳﻦ و ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩ ﻫﺎ و ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﺑﺎ اﺭﺯﺵ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ. اﺳﺘﺎﺩ ﻛﻴﺎﻧﻲ ﺭا اﻛﺜﺮ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺷﻨﺎﺳﻨﺪ اﻣﺎ ﻣﺎ ﻣﻲ ﺧﻮاﺳﺘﻴﻢ ﺻﺪاﻱ اﻳﺸﺎﻥ ﺭا ﻛﻪ ﻗﺴﻤﺘﻲ اﺯ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﺷﺎﻳﺪ ﺑﺘﻮاﻥ ﮔﻔﺖ ﻧﻤﺎﺩﻱ اﺯ اﻳﻞ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﺑﻮﺩ ﺭا ﺩﺭ ﺳﻂﺢ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺗﺮﻱ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻛﻨﻴﻢ. ﺑﻪ اﻳﻦ ﺩﻟﻴﻞ اﺯ ﻫﻤﺎﻥ اﺑﺘﺪاﻱ ﺷﺮﻭﻉ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻧﮕﺎﻩ ﺟﻬﺖ ﺗﻮﻟﻴﺪ اﺛﺮی ﻣﻠﻲ ﻭاﺭﺩ اﻳﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﺷﺪﻳﻢ.

✔  ﭼﻪ ﻋﺎﻣﻠﻲ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺳﻮﮊﻩ اﻭﻟﻴﻦ ﻛﺎﺭﺗﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﺭا اﺳﺘﺎﺩ ﻛﻴﺎﻧﻲ ﻗﺮاﺭ ﺑﺪﻫﻴﺪ?
ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎ اﺭﺯﺵ و ﺧﺎﺻﻲ ﺩاﺭﺩ. ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﻲ ﺩاﻧﻴﺪ ﺩﺭ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﺑﺮاﻱ ﻫﺮ ﻣﺮاﺳﻢ و ﻫﺮ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻳﻚ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺧﺎﺹ ﻣﻮﺟﻮﺩ اﺳﺖ. اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ اﻫﻤﻴﺖ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺭا ﻣﻲ ﺭﺳﺎﻧﺪ. ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﺭﻭﺣﻲ و ﺭﻭاﻧﻲ ﻧﻴﺰ ﺑﺮاﻳﺸﺎﻥ ﻣﻬﻢ اﺳﺖ. ﺯﻳﺮا اﻳﻦ اﻳﻞ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺩﻭﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﻓﺮاﺯ و ﻧﺸﻴﺐ ﻫﺎﻱ ﻓﺮاﻭاﻧﻲ ﺭا ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬاﺷﺘﻪ و ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﺎﻫﺎ ﺣﺴﻲ ﺣﻤﺎﺳﻲ ﺭا ﺑﺮاﻱ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻓﺘﻮﺣﺎﺕ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﺎ اﻳﺠﺎﺩ ﻣﻴﻜﺮﺩﻩ و ﻳﺎ ﮔﺎﻫﻲ ﻭﺳﻴﻠﻪ اﻱ ﺑﺮاﻱ ﺗﺴﻜﻴﻦ ﺭﻭﺣﻲ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺳﺨﺘﻲ ﻫﺎﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻴﺸﺪﻩ اﺳﺖ.
اﺳﺘﺎﺩ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﻴﻦ ﻛﻴﺎﻧﻲ ﻫﻢ ﻳﻜﻲ اﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ اﻳﻦ ﻗﻮﻡ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﻲ ﺷﻚ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺣﻴﻂﻪ ی ﺁﻭاﺯ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﺑﻠﻜﻪ ﺩﺭ ﮔﺴﺘﺮﻩ ی ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺁﻭاﺯﻱ ﺟﻨﻮﺏ ﻛﺸﻮﺭ و ﺧﻂﻪ ی ﺯاﮔﺮﺱ ﺩاﺭاﻱ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻫﺴﺖ و ﻭﻱ ﺭا ﻣﻲ ﺗﻮاﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﻣﺮﺟﻌﻲ ﺑﺎ اﺭﺯﺵ ﺑﺮاﻱ ﺷﻨﺎﺧﺖ اﻳﻦ ﻧﻮﻉ اﺯ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺩاﻧﺴﺖ.
ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ اﻳﻦ ﻫﺎ ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﻫﺴﺘﻢ و ﺑﺎ ﺻﺪاﻱ اﺳﺘﺎﺩ ﻛﻴﺎﻧﻲ ﻧﻴﺰ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺩاﺷﺘﻢ و ﺻﺪاﻳﺶ ﻗﻂﻌﺎ ﺭﻭﻱ ﺷﺨﺺ ﻣﻦ ﻧﻴﺰ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬاﺭ ﺑﻮﺩﻩ و ﺷﺎﻳﺪ ﺑﺘﻮاﻥ ﮔﻔﺖ ﻳﻜﻲ اﺯ ﺩﻻﻳﻞ ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﻫﻤﻴﻦ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬاﺭﻱ ﺻﺪاﻱ ﻭﻱ ﺑﺮ ﺷﺨﺺ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﻮﺩ.
ﺑﺮاﻱ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ اﻳﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻓﻴﺮﻭﺯ ﺁﺑﺎﺩ و ﺭﻭﺳﺘﺎﻱ ﺟﺎﻳﺪﺷﺖ ﺭﻓﺘﻴﻢ. ﺑﺮاﻳﻢ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ اﻳﺸﺎﻥ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻫﻨﺮ ﻭاﻻ و ﺻﺪاﻱ ﺧﻮﺵ اﺯ ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ و ﻣﺘﻌﺎﻟﻲ ﻧﻴﺰ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﺟﻤﻊ ﺗﻤﺎﻡ اﻳﻦ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎ ﻋﺎﻣﻠﻲ ﺷﺪ ﺗﺎ ﻓﻴﻠﻢ ﻣﺴﺘﻨﺪﻱ ﺭا ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﺮﺭﺳﻲ  ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻫﻨﺮﻱ و ﺁﺛﺎﺭ اﻳﺸﺎﻥ ﺁﻏﺎﺯ ﻛﻨﻴﻢ.
اﻣﺎ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ اﺳﺘﺎﺩ ﻛﻴﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺳﻨﻴﻦ ﺁﺧﺮ ﻋﻤﺮ ﺧﻮﺩ ﺑﻮﺩﻧﺪ و ﻛﻬﻮﻟﺖ ﺳﻦ اﻳﺸﺎﻥ ﺳﺮﻋﺖ ﻛﺎﺭ ﺭا اﺯ ﻣﺎ ﻣﻴﮕﺮﻓﺖ و اﻳﻦ ﻣﺸﻜﻞ اﺟﺎﺯﻩ ﻧﻤﻲ ﺩاﺩ ﻛﻪ ﻣﺪاﻡ ﺑﻪ اﺳﺘﺎﺩ ﺳﺮ ﺑﺰﻧﻴﻢ و ﻭﻗﺖ اﺳﺘﺮاﺣﺖ اﻳﺸﺎﻥ ﺭا ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ. اﺗﻔﺎﻕ ﻧﺎﮔﻮاﺭ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺟﺮﻳﺎﻥ ﺗﺼﻮﻳﺮﺑﺮﺩاﺭﻱ اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﺭﺥ ﺩاﺩ و ﺁﻥ ﻓﻮﺕ اﺳﺘﺎﺩ ﻛﻴﺎﻧﻲ ﺩﺭ اﻭاﺳﻄ ﻛﺎﺭ ﻓﻴﻠﻢ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻛﻬﻮﻟﺖ ﺳﻦ ﺑﻮﺩ. ﻛﻪ ﺿﺎﻳﻌﻪ اﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺮاﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ ی ﻣﻮﺳﻴﻘﺎﻳﻲ ﻛﺸﻮﺭ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻴﺸﺪ. ﻫﻤﻴﻦ اﻣﺮ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﻓﻴﻠﻢ ﺷﺪ ﻭ ﺣﺎﻝ ﻛﻪ اﺳﺘﺎﺩ ﻛﻴﺎﻧﻲ ﺭا ﻧﺪاﺷﺘﻴﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﺧﻼ ﻧﺒﻮﺩ اﻳﺸﺎﻥ ﺭا ﺟﻬﺖ اﻧﺘﻘﺎﻝ ﻣﺤﺘﻮا و اﻃﻼﻋﺎﺕ ﻓﻴﻠﻢ ﺗﻮﺳﻄ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺁﻗﺎﻱ ﻛﻴﺎﻧﻲ اﺭﺗﺒﺎﻁ ﺩاﺷﺘﻨﺪ و ﺩاﺭاﻱ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻛﺎﻣﻠﻲ اﺯ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻭﻱ ﺑﻮﺩﻧﺪ و ﻫﻤﻴﻦ ﻃﻮﺭ ﺑﺎ ﺑﻬﺮﻩ ﺟﻮﻳﻲ اﺯ ﻣﺤﻀﺮ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪاﻥ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﮔﺮﮔﻴﻦ ﭘﻮﺭ و ﻫﻨﺮﻣﻨﺪاﻥ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﻣﻠﻲ ﻣﺎﻥ ﺟﺒﺮاﻥ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻳﻢ.
ﻫﻨﺮﻣﻨﺪاﻧﻲ ﭼﻮﻥ اﺳﺘﺎﺩ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﺩﺭﻭﻳﺸﻲ. اﺳﺘﺎﺩ ﺷﻬﺮاﻡ ﻧﺎﻇﺮﻱ. اﺳﺘﺎﺩ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﺰاﺩﻩ. اﺳﺘﺎﺩ ﻛﻴﻮاﻥ ﺳﺎﻛﺖ. ﺩﻛﺘﺮ ﭘﻴﺮﻭﺯ اﺭﺟﻤﻨﺪ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺩاﻥ و ﺭﻳﻴﺲ ﻭﻗﺖ ﺩﻓﺘﺮ ﺷﻌﺮ و ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﻭﺯاﺭﺕ ﻓﺮﻫﻨﮓ و اﺭﺷﺎﺩ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪاﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﭘﮋﻭﻫﺶ و ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺳﻴﻘﺎﻳﻲ ﺁﺛﺎﺭ اﺳﺘﺎﺩ ﻛﻴﺎﻧﻲ ﺑﺎ ﻣﺎ ﻫﻤﻔﻜﺮﻱ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﭼﻮﻥ اﺳﺘﺎﺩ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﻟﻂﻔﻲ. اﺳﺘﺎﺩ ﻛﻴﻬﺎﻥ ﻛﻠﻬﺮ. اﺳﺘﺎﺩ ﻣﺠﻴﺪ ﺩﺭﺧﺸﺎﻧﻲ. اﺳﺘﺎﺩ اﺭﺩﺷﻴﺮ ﻛﺎﻣﻜﺎﺭ. ﺳﺎﻻﺭ ﻋﻘﻴﻠﻲ.  ﺩﻛﺘﺮ ﺣﺴﻦ ﺭﻳﺎﺣﻲ و ﺩﻛﺘﺮ ﺣﻤﻴﺪ ﺭﺿﺎ اﺭﺩﻻﻥ اﺯ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺩاﻧﺎﻥ و ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺮاﻥ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﻛﺸﻮﺭ و ﺩﻳﮕﺮ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪاﻥ اﺭﺯﺷﻤﻨﺪﻣﺎﻥ ….
ﻫﻤﻪ اﻳﻦ ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ی اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻨﺮ ﻣﺎ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ ﻣﺎ و ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻣﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻏﻨﻲ و ﺑﺎ اﺭﺯﺵ اﺳﺖ و ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺩاﺭاﻱ اﻫﻤﻴﺖ و ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻗﻠﻤﺪاﺩ ﻣﻴﺸﻮﺩ. و ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻴﺶ اﺯ ﭘﻴﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﻗﺒﻼ ﻫﻢ اﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺩﺭ ﺳﻂﺢ ﻣﻠﻲ ﺑﻪ ﺁﻥ  ﭘﺮﺩاﺧﺘﻪ ﺑﺸﻮﺩ.
ﻣﻌﻀﻞ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺑﻮﺩﻳﻢ ﻧﺒﻮﺩ ﻳﺎ ﻛﻤﺒﻮﺩ اﻃﻼﻋﺎﺕ ﺁﺭﺷﻴﻮﻱ (ﺻﻮﺗﻲ و ﺗﺼﻮﻳﺮﻱ) اﺯ ﺁﺛﺎﺭ اﺳﺘﺎﺩ ﻛﻴﺎﻧﻲ ﺑﻮﺩ. ﻛﻪ اﻳﻦ ﺧﻮﺩ ﻳﻚ ﺗﻼﺵ و ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻀﺎﻋﻔﻲ ﺭا ﻣﻲ ﻃﻠﺒﻴﺪ ﺑﺮاﻱ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻣﻴﺪاﻧﻲ ﺁﺛﺎﺭ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﻴﻦ ﻛﻴﺎﻧﻲ.  اﺯ آﺭﺷﻴﻮ ﻫﺎﻱ ﺷﺨﺼﻲ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪاﻥ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﻭاﺣﺪ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﺻﺪا و ﺳﻴﻤﺎ. ﻭﺯاﺭﺕ اﺭﺷﺎﺩ. ﺣﻮﺯﻩ ﻫﻨﺮﻱ ﻛﺸﻮﺭ. اﺳﺘﻮﺩﻳﻮ ﻫﺎﻱ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻫﻨﺮﻱ. ﺁﺭﺷﻴﻮ ﻓﺮﻫﻨﮕﺴﺮا ﻫﺎ و ﺗﺎﻻﺭﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﻤﻜﻦ ﺑﻮﺩ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﻨﺴﺮﺕ ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ  اﺟﺮا ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ و …
ﺗﻤﺎﻣﻲ اﻳﻦ ﻣﺴﺎﻳﻞ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ و ﭘﺎﺭﻩ اﻱ اﺗﻔﺎﻗﺎﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪ ﺗﺎ ﭘﺮﻭﺳﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮ ﺷﻮﺩ و ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ ﭘﺲ اﺯ ﻃﻲ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ اﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺩﺭ ﺯﻣﺴﺘﺎﻥ ۱۳۹۳ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﭘﺨﺶ و اﻛﺮاﻥ ﮔﺮﺩﺩ ﻛﻪ اﻭﻟﻴﻦ اﻛﺮاﻥ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﺁﻥ ﺭا ﻫﻢ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺎ ﻣﻴﺰﺑﺎﻧﻲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ اﺳﻨﺎﺩ و ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﻠﻲ اﻳﺮاﻥ ﻣﺮﻛﺰ ﻓﺎﺭﺱ ﺑﺮﮔﺰاﺭ ﻛﺮﺩﻳﻢ.

اﺯ ﺗﻬﻴﻪ ﻛﻨﻨﺪﻩ و ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻥ ﻣﺎﻟﻲ اﻳﻦ ﭘﺮﻭﮊﻩ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﺷﻜﻞ ﮔﻴﺮﻱ اﻳﻦ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﺑﺮاﻳﻤﺎﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﮕﻮﻳﻴﺪ.
ﻗﺒﻞ اﺯﻳﻦ ﻛﻪ ﻭاﺭﺩ اﻳﻦ ﺑﺤﺚ ﺑﺸﻮﻳﻢ ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺭﻡ اﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺭا ﻛﻪ اﺣﺘﻤﺎﻻ ﺧﻴﻠﻲ اﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻓﺮﻫﻴﺨﺘﻪ ﻣﺎ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ اﺷﺮاﻑ ﺩاﺭﻧﺪ ﺭا ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﻜﺮاﺭ ﻛﻨﻢ.
ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻳﻚ اﺛﺮ ﺟﺪﻱ (ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﻴﻨﻪ اﻱ) ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬاﺭﻱ ﺟﺪﻱ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻗﺎﻃﻊ و ﺟﺪﻱ و ﻫﻤﻴﻨﻂﻮﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺟﺪﻱ و ﺧﺎﺹ ﺑﺮاﻱ اﺭاﻳﻪ اﺛﺮ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ اﺳﺖ.
ﻣﻘﻮﻟﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﻫﻨﺮ و ﻋﻠﻮﻡ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻳﻚ ﻣﺒﺤﺚ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬاﺭ و ﻣﻬﻢ اﺳﺖ. ﺗﻨﻬﺎ ﻳﻚ ﺟﻨﺒﻪ ﺁﻥ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﺮﮔﺮﻣﻲ اﺳﺖ. اﻣﺮﻭﺯﻩ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﻤﻴﻦ ﺯﺑﺎﻥ و ﺭﺳﺎﻧﻪ ی ﻓﻴﻠﻢ و ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ و اﺩﺑﻴﺎﺕ و … ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ اﺯ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﺎﻱ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ و ﺻﺎﺣﺐ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻱ ﻫﺎﻱ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻫﻨﺮﻫﺎﻱ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﻫﻨﺮ و ﺣﺘﻲ ﻧﻆﺮﻳﺎﺕ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﺳﻴﺎﺳﻲ ﺷﺎﻥ ﺭا ﺻﺎﺩﺭ و ﮔﺎﻫﺎ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ و ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﻓﻜﺮﻱ و اﻳﺪﻳﻮﻟﻮﮊﻱ ﺑﺮ ﺟﻮاﻣﻊ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﺴﻠﻄ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﻨﺪ. ﭘﺲ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺴﺎﻳﻞ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ و ﻧﺤﻮﻩ اﺭاﻳﻪ و ﻋﺮﺿﻪ ﺁﻥ ﺭا ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺟﺪﻱ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ. ﺻﺮﻓﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﻳﻚ ﺳﺮﮔﺮﻣﻲ و ﺗﻔﻨﻦ و ﻓﻘﻄ اﺯ ﺑﻌﺪ اﺣﺴﺎﺳﻲ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﻜﻨﻴﻢ. ﺑﺎﻳﺪ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﺮﺩ ﺗﺎ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﺮﻓﺖ. ﺑﺎﻳﺪ ﻛﺎﺷﺖ ﺗﺎ ﺩﺭﻭ ﻛﺮﺩ. ﺑﺎ ﺗﺸﻮﻳﻖ ﻫﺎﻱ ﺧﺸﻚ و ﺧﺎﻟﻲ و ﻛﻒ ﺯﺩﻥ ﻫﺎﻱ ﺑﻲ ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ اﺟﺮاﻳﻲ ﺭاﻩ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﺟﺎﻳﻲ ﻧﺨﻮاﻫﻴﻢ ﺑﺮﺩ. اﮔﺮ اﻫﻞ ﻋﻤﻞ ﺑﺎﺷﻴﻢ و ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﮔﺬاﺭﻱ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻣﻨﻂﻘﻲ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺳﺎﻳﻪ ﻋﻠﻢ و اﺷﺮاﻑ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﭘﻴﺶ ﺑﺮﻭﻳﻢ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ اﻣﺮﻭﺯ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻴﻢ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ و ﺩاﺷﺘﻪ ﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺭا ﺑﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺰﺭﮒ ﭘﻴﺮاﻣﻮﻥ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻛﻨﻴﻢ و ﺑﻪ اﻫﺪاﻑ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻆﺮ اﺯ اﺑﻌﺎﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮﺳﻴﻢ. اﮔﺮ اﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻨﺸﻴﻨﻴﻢ و ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﺮاﻱ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺯ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﻨﻴﻢ و ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻴﻢ اﺟﺮا ﻛﻨﻴﻢ و ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﺑﺮاﻱ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻛﻒ ﺑﺰﻧﻴﻢ. ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﻫﻨﺮ ﺑﺮاﻱ ﺷﻜﻮﻓﺎ و ﺑﺎﺭﻭﺭ ﺷﺪﻥ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﺣﻤﺎﻳﺖ اﺳﺖ. ﺩﺭ ﻏﻴﺮ اﻳﻦ ﺻﻮﺭت اﺑﺘﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ و ﺩﺭ ﮔﺬﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻏﺒﺎﺭ ﻓﺮاﻣﻮﺷﻲ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺧﻮاﻫﺪ ﻧﺸﺴﺖ و اﺻﺎﻟﺖ ﻫﺎ ﮔﻢ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ﺣﺎﻻ اﻳﻦ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻫﻢ ﺗﻌﺎﺭﻳﻒ ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ ﺩاﺭﺩ … ﻛﻪ ﻭاﺭﺩﺵ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﻳﻢ.
ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻓﻴﻠﻢ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﭘﮋﻭاﻙ ﻛﻮﻫﺴﺘﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﮕﻮﻳﻢ ﻛﻪ ﭼﻮﻥ ﻳﻚ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﺴﺘﻘﻞ و ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻ ﮔﻮﻧﻪ ﻭاﺑﺴﺘﮕﻲ ﺑﻪ ﺟﺎﻳﻲ ﺑﻮﺩ ﺑﺮاﻱ ﺟﻠﺐ ﻫﻤﻴﻦ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻫﺎ ﺗﻼﺵ ﻫﺎﻳﻲ ﺭا ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻲ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﻮﺩ. و ﺻﺮﻓﺎ ﺑﺎ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﻳﻢ.  ﺻﺮﻓﺎ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﻛﻒ ﺯﺩﻥ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺻﺪاﻳﺶ ﮔﻮﺵ ﺭا ﻛﺮ ﻣﻴﻜﺮﺩ اﻣﺎ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﻫﻤﻪ ﺧﻮﺩ ﺭا ﭘﺲ ﻛﺸﻴﺪﻧﺪ و ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﻱ ﺑﻲ ﻋﻤﻠﻲ ﺷﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺁﺷﻨﺎ ﻫﺴﺘﻴﻢ. ﺗﺎ اﻳﻦ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭاﺳﻂﻪ ﻳﻜﻲ اﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺩﻭﺳﺖ ﺟﻮاﻥ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ و ﻫﻨﺮ ﺩﻭﺳﺖ  ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺑﻬﻤﻦ ﻣﻨﻔﺮﺩ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﺪﻡ ﻛﻪ ﻃﻲ ﺟﻠﺴﺎﺗﻲ ﺷﺮاﻳﻄ و ﺿﺮﻭﺭﺕ اﻳﻦ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺭا ﺑﻪ ﻋﺮﺿﺸﺎﻥ ﺭﺳﺎﻧﺪﻡ و اﻳﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﻭاﺳﻂﻪ ی ﺩﻟﺴﻮﺯﻱ واﻗﻌﻲ ﻛﻪ ﺑﺮاﻱ اﻳﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺩاﺷﺖ ﺑﺎ اﻳﻦ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﻣﺎﻟﻲ اﺻﻼ ﺩﺭ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻣﺴﺎﻋﺪﻱ ﻧﺒﻮﺩ اﻣﺎ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﺎﻟﻲ اﺯ ﻓﻴﻠﻢ و ﺗﻬﻴﻪ ﻛﻨﻨﺪﮔﻲ ﺁﻥ ﺭا ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﮔﺮﻓﺖ. ﺣﻀﻮﺭ ﺁﻗﺎﻱ ﻣﻨﻔﺮﺩ ﻧﻘﻂﻪ ﻋﻂﻔﻲ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻳﻦ اﺛﺮ ﺑﻮﺩ و ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻢ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺗﻬﻴﻪ ﻛﻨﻨﺪﻩ اﻱ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﻬﻤﻦ ﻣﻨﻔﺮﺩ ﺩاﺷﺖ ﭼﻮﻥ ﺣﻀﻮﺭ اﻭ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻣﺴﺎﻳﻞ ﻣﺎﻟﻲ ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﻓﻜﺮﻱ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻏﻨﺎﻱ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﻛﻤﻚ ﺷﺎﻳﺎﻥ ﺗﻮﺟﻬﻲ ﻛﺮﺩ.

ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺮاﻱ ﻓﻴﻠﻢ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﭘﮋﻭاﻙ ﻛﻮﻫﺴﺘﺎﻥ ﺩاﺭﻳﺪ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻨﺪﻱ ﭘﺨﺶ و اﻛﺮاﻥ ﺑﺮاﻱ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪاﻥ ﺗﻮﺿﻴﺤﺎﺗﻲ ﺭا ﺑﺪﻫﻴﺪ.
ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﺗﺎﻛﻨﻮﻥ ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﺎﺯﺗﺎﺏ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ و ﺧﻮﺑﻲ ﺩاﺷﺘﻪ. اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﺗﺎ اﻻﻥ ﺩﺭ ﺳﻪ ﻧﻮﺑﺖ اﻛﺮاﻥ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﺩاﺷﺘﻪ. ﺩﻭ ﻧﻮﺑﺖ ﺩﺭ ﺷﻴﺮاﺯ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ اﺳﻨﺎﺩ و ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﻠﻲ ﻓﺎﺭﺱ ﺟﻬﺖ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪاﻥ و ﻓﺮﻫﻴﺨﺘﮕﺎﻥ ﺷﻬﺮ و اﺳﺘﺎﻥ و ﻫﻤﻴﻨﻂﻮﺭ ﻳﻚ ﻧﻮﺑﺖ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﺟﺸﻨﻮاﺭﻩ ﺳﻴﻨﻤﺎﻳﻲ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺳﺎﻝ ﺳﻴﻨﻤﺎﻱ اﻳﺮاﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪاﻥ اﻳﺮاﻥ ﺟﻬﺖ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪاﻥ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﺭ ﺗﻬﺮاﻥ.
ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻛﺎﺭ ﺭﻭﻱ ﺟﺸﻨﻮاﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩاﺧﻠﻲ و ﺧﺎﺭﺟﻲ ﻓﻴﻠﻢ ﻫﺴﺘﻴﻢ. ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﻓﻴﻠﻢ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﺟﺸﻨﻮاﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ  ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻣﺠﺪﺩا اﻛﺮاﻥ ﻫﺎﻳﻲ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺻﺤﺒﺖ و اﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﻲ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﺭا ﺑﻪ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻣﻮﻛﻮﻝ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ. اﻣﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ اﻛﺮاﻥ و ﭘﺨﺶ ﻋﻤﻮﻣﻲ، ﻓﻴﻠﻢ ﺟﻬﺖ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪاﻥ اﻳﻦ اﺛﺮ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﮔﺮﻭﻩ ﺳﻴﻨﻤﺎﻳﻲ ﻫﻨﺮ و ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺩﺭ ﻃﻲ ﻣﺎﻩ ﻫﺎﻱ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺳﻴﻨﻤﺎﻫﺎﻱ ﻫﻨﺮ و ﺗﺠﺮﺑﻪ (ﻛﻪ ﺯﻳﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻭﺯاﺭﺕ ﻓﺮﻫﻨﮓ و اﺭﺷﺎﺩ اﺳﻼﻣﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ) ﺩﺭ ﺳﺮاﺳﺮ ﻛﺸﻮﺭ اﻛﺮاﻥ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و ﻫﻢ اﻛﻨﻮﻥ ﺩﺭ ﻧﻮﺑﺖ ﭘﺨﺶ اﺳﺖ. اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﻛﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻴﻢ اﺧﺒﺎﺭ ﺧﻮﺑﻲ ﺭا اﺯﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﻫﺎﻱ ﻋﺰﻳﺰ ﺑﺪﻫﻴﻢ.

ﺁﻳﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧﺎﺹ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻫﻢ ﻣﺠﺪﺩا ﺟﻬﺖ ﻛﺎﺭ ﺩﺭ ﺣﻴﻂﻪ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﺩاﺭﻳﺪ?
ﺑﻠﻪ، ﻳﻜﻲ ﺩﻭ ﻃﺮﺡ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻆﺮﻡ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺟﻬﺖ ﺷﺮﻭﻉ ﻫﺴﺘﻢ. ﺻﺤﺒﺖ ﻫﺎﻳﻲ ﺭا ﻫﻢ ﺑﺎ ﺑﺮﺧﻲ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻋﺰﻳﺰ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺩﻭﺳﺖ ﺟﻬﺖ اﺟﺮاﻳﻲ ﺷﺪﻥ اﻳﻦ ﻃﺮﺡ ﻫﺎ ﺩاﺷﺘﻴﻢ ﻛﻪ اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺑﺮﺳﺪ و ﺑﺘﻮاﻧﻴﻢ ﻳﻚ ﻛﺎﺭ ﻣﻮﻓﻖ و ﺣﺮﻓﻪ اﻱ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺭا ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﺮﺩﻩ و ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺧﻮﺑﻲ ﺭا ﺑﺮاﻱ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﻫﻨﺮ اﻳﻞ ﺧﻮﺩ و ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید