کد خبر:4369
پ
۱۳۹۵۰۳۱۶۱۱۰۰۳۶۶۶۱۱۳۱۷۱۰۲

چشم‌غره پژو به نیسان قشقایی

پس از موفقیت چشمگیر با ۲۰۰۸ در رده کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت، پژو حال با نسل دوم ۳۰۰۸، در پی تکرار این موفقیت در بازار کراس‌اوور‌های کامپکت اروپاست؛ سگمنتی که با افزایش تقریبا ۲.۵ برابری تقاضا از زمان عرضه نسل اول ۳۰۰۸ در سال ۲۰۰۹، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خریدار اروپایی را در سال […]

پس از موفقیت چشمگیر با ۲۰۰۸ در رده کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت، پژو حال با نسل دوم ۳۰۰۸، در پی تکرار این موفقیت در بازار کراس‌اوور‌های کامپکت اروپاست؛ سگمنتی که با افزایش تقریبا ۲.۵ برابری تقاضا از زمان عرضه نسل اول ۳۰۰۸ در سال ۲۰۰۹، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خریدار اروپایی را در سال ۲۰۱۵ به خود جذب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پژو با نسل جدید ۳۰۰۸، چشم طمع به جایگاه نیسان قشقایی دارد که با فروش بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۵، حکمران بلامنازع بازار کراس‌اوور‌های کامپکت اروپاست. برخلاف نسل اول که بیشتر شبیه به یک مینی‌ون پُف‌کرده با ارتفاع سواری بالا بود، ۳۰۰۸ جدید با برداشتی قدرتی‌تر و تهاجمی‌تر از الگوی طراحی ۲۰۰۸‌ و ترکیب آن با عناصر طراحی جدیدی همچون طرح سقف شناور (استفاده از باریکه‌ای کرومی ‌روی ستون و سقفی تماما سیاه رنگ) و چراغ‌های به ظاهر یکپارچه عقب، ژست پر‌هیبت و جذاب یک کراس‌اوور مدرن را به خود گرفته. جذاب‌تر از این چهره مدرن، کابین آینده‌نگرانه ۳۰۰۸ جدید است که با بازی هوشمندانه‌ای که با شکست خطوط در داشبورد و رودری‌های دو‌طبقه آن شده و همچنین، استفاده از طرح دکمه‌های ضامن‌دار جنگنده‌های هوایی برای معدود دکمه‌های چیده شده روی داشبورد، تداعی‌کننده احساس حضور در کابین یک خودرو اسپرت است، مخصوصا با تک پَشتبند اتصال‌دهنده کنسول میانی به داشبورد و زاویه مهیجی که بخش مرکزی داشبورد به سمت راننده دارد. به لطف افزایش فاصله بین دو محور به ۲٫۶۷۵ میلی‌متر و تغییری که در فرم اتاق صورت گرفته، فضای بیشتری برای سرنشینان وجود دارد و فضای بار نیز با افزایش تقریبا ۹۰‌واحدی، به ۵۲۰ لیتر رسیده؛ حجمی که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، به ۱٫۵۸۰ لیتر هم می‌رسد. همچنین باید به سیستم کابین مجازی (i-Cockpit) پژو در ۳۰۰۸ جدید اشاره کرد که متشکل از یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی قابل تنظیم به عنوان نشانگر‌های پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی ایستاده ‌روی داشبورد است. ۳۰۰۸ در نسل جدید، به لطف زیرسازی پیشرفته EMP2، ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر شده و با گستره‌ای از موتور‌های بنزینی و دیزل کم‌حجم ۱٫۲ تا ۲٫۰ لیتری توربو عرضه خواهد شد که ۹۸ تا ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت دارند. مجموعه‌ای از سامانه‌های ایمنی فعال از جمله ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از لاین مسیر، بررسی نقاط کور راننده و کروزکنترل تطبیق‌پذیر با کارکرد در سرعت‌های ۳۰ تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

کلیدواژه : قشقایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید